Upratovanie podľa Marie Kondo

Je nás veľmi málo čo upratujú naozaj s radosťou.
Zistila som, že mne je najlepšie, ak som doma sama alebo ak je pekný slnečný deň. Keď sa však do toho pustím, som s výsledkami veľmi spokojná. Zmeny mám rada. Napríklad v izbe, ak prehodím čo i len jednu skrinku alebo knihy, hneď som veselšia.
S maminou sme však natrafili na túto úžasnú knihu od Marie Kondo.
Je to systém upratovania - v skratke, keď chytíte do rúk vec a spýtate sa sami seba, či do vášho života ešte stále prináša radosť.
Platí to ako na oblečenie a doplnky, tak aj na knihy a všetky drobnosti vo vašom miestečku, kde bývate.

Pripravila som si pre vás menšiu ukážku.
1. Tričká s krátkymi rukávmi
Tričko otočte prednou stranou smerom od vás, a predstavte si čiaru, ktorá ho zvisle rozdeľuje na polovicu. Boky zložte ku sebe, ako sa obyčajne tričká skladajú. Potom prehnite na polovicu. Vznikne vám malinký obdĺžnik, ktorý si pomyselne rozdelte na tri časti. Najprv zložte prvú a potom nato druhú. Takto poskladané tričko by ste mali vedieť postaviť a musí stáť.


 2. Tielka
Skladajú sa ako tričká, akurát môžu byť trošku krivé kvôli tomu, že nemajú rukávy.


3. Nohavice
Predkom si ich položte smerom ku vám a preložte na polovicu. Vznikne vám dlhý pás, ktorý preložíte opäť na polovicu, a potom si predelte pomyselnými čiarami na tri časti. Najprv zložte prvú a nato tretiu, podobne ako pri tričku. Mali by vám pekne stáť.


A čo vy? Baví vás upratovanie? Máte svoj systém, alebo všetko hádžete na jednu kopu ako totem?

4 komentárov:

  1. Pre mňa je upratovanie hrôza, pretože potom neviem nič nájsť :D V neporiadku mám akýsi systém, ktorý mi však vyhovuje.

    That Lost Diary

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alebo najlepšie, keď upratuje mamina a potom sa v tom vyzná iba ona :D

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak toto je peckáá.. Ďakujem za skvelý článok.. Ja sa väčšinou o upratovanie delím s mojimi spolubývajúcimi , čiže ja mám upratané raz dva :)

    OdpovedaťOdstrániť